ظریف: تهدید مشترک ایران و قرقیزستان، بی‌ثباتی در افغانستان است-راهبرد معاصر
عراقچی در دمشق: ایران تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند بشار اسد در دیدار وزیر امور خارجه: سفر عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد شهادت یک فرمانده حماس در لبنان سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟ | روایت امانی از وضعیت چشم و دستش جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، صنعاء و الحدیده را بمباران کردند رویترز مدعی موافقت بن سلمان برای دستیابی به توافق با رژیم صهیونیستی شد عراقچی در بیروت: ایران از لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد منبع نزدیک به حزب‌الله: پیکر شهید سیدحسن نصرالله موقتاً در مکانی نامعلوم دفن می‌شود محموله‌ای که عباس عراقچی با خود به لبنان برد + جزئیات ایلان ماسک در تجمع انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا شرکت می‌کند وزیر خارجه ایران وارد لبنان شد واکنش تهران به اتهام استفاده ایران از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات آمریکا «زاهی عوفی» از فرماندهان حماس در بمباران طولکرم به شهادت رسید شمار قربانیان طوفان «هلن» در آمریکا به ۲۰۰ نفر رسید

ظریف: تهدید مشترک ایران و قرقیزستان، بی‌ثباتی در افغانستان است

وزیر خارجه کشورمان گفت: تهدیدات مشترک ایران و قرقیزستان ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان و گسترش افراط‌گرایی و تروریسم است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 06
کد خبر: ۸۲۸۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

 

ظریف در ابتدای این دیدار، اظهار داشت: از مهمان نوازی گرم و صمیمانه شما بسیار سپاسگزار هستم و برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات را به شما تبریک می‌گویم. بسیار خوشحالم که امروز در بیشکک هستم و این فرصت برای من پیدا شده که در آغاز دولت جدید شما با شما گفتگو و بر اهمیت روابط قرقیزستان با ایران تاکید کنم.


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همانطور که گفتید روابط عمیق و تاریخی و تمدنی میان مردم ما و مردم این منطقه به صورت کلی وجود دارد.

 

ظریف تصریح کرد: به همین دلیل بسیار خوشحال هستم که سفر منطقه‌ای به چهار کشور آسیای میانه داشتم. هفته گذشته برای شرکت در اجلاس افغانستان در دوشنبه بودم و سفر به هر پنج کشور در این هفته انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ما منافع و تهدید‌های مشترک داریم، گفت: تهدید‌های مشترک ما ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان و گسترش افراط‌گرایی و تروریسم است.

 

وزیر امور خارجه اضافه کرد: منافع مشترک ما نیز امکان بهره برداری از شرایط منطقه برای گسترش توسعه اقتصادی و دسترسی شما به آب‌های بین‌المللی و ترانزیت است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار